טיולי ג'יפים ברומניה

טיולי ג'יפים ברומניה מספקים לנו הפתעות מרהיבות. אוהבי הטבע, הנופים הפתוחים, ההרים הגבוהים והאוויר הצח יחייכו כאן באושר. אוהבי האוכל, המוזיקה והאלכוהול ייאנחו בעונג. אין כבר מקומות כאלה באירופה, אין כבר חוויות נהדרות, פשוטות וטובות כל כך בשום מקום. במיוחד בשבילכם אספנו את הקצפת שעל העוגה. הנה שבעת המופלאים של רומניה.

רכס בוצ’ג

צורות ההרים פשוט מטורפות. ההגעה אליהם קלה יחסית (אם אתם נוסעים עם המדריכים הטובים ביותר) והמרחבים עוצרי נשימה. רכס הבוצ’ג (Bucegi) במרכז רומניה מתנשא מעל עמק פרחובה, בו שכנות העיירות המקסימות סינאיה ובושתני. הפסגות הגבוהות מתנשאות עד ל-2500 מטר, בחורף הן מכוסות בשלג, בקיץ ההרים ירוקים, פורחים, ומשמחים עד מאוד. כאשר דוהרים כאן בג’יפים של MEDRAFT התחושה היא שהעולם כולו שייך למטיילים ולאוהבי ההרפתקאות.

הרבה יותר מממליגה

עצמו את העיניים וחישבו על השילוב המופלא של אוכל מן המטבח הבלקני לצד אוכל טורקי. המטבח הרומני מספק לנו מעדנים שיוצרים חגיגה קולינרית נהדרת, מלאת טעמים וניחוחות. בואו נחשוב לרגע על איקרה, ועל הקבב הרומני שקוראים לו מיטיטיי. בואו ניזכר בטעם נהדר של הפפנאש (סופגניה שמוגשת עם שמנת ורוטב דובדבנים. בואו נחשוב על ירקות כבושים שועשים בצנצנות גדולות בבית ועל חמוצים שטעמם מעורר תאבון. בכל אחד מן הכפרים הקטנים בהם נעבור תזכו למעדנים האלה ולעוד גרסאות רבות, מקומיות, טריות ואיכותיות.  יש למה לחכות.

הקניון של זרנשט

הקניון העמוק ליד בראשוב הוא פלא טבע אמיתי. אורכו של קניון זרנשטי (Zarnesti) כארבעה קילומטרים ומשני צדדיו מתנשאים קירות זקופים עד לגובה של כמאתיים מטר. המראה נהדר, הלב מתרחב למראה עוצמת הטבע והרגליים נושאות אותנו במהירות במורד השביל.

הופ הופ – המוזיקה הרומנית

טיולי ג'יפים ברומניה בצורתם האותנטית ביותר היא גם מפגש ממשי עם המוזיקה הרומנית ובמיוחד עם מוסיקת הפולקלור האהובה כל כך בארץ זו. בכל מסעדה שמכבדת את עצמה, בבתים פרטיים, באירועים, בחתונות או בסתם מסיבות – המוזיקה היא מרכיב מרכזי. בולטות במיוחד בלדות עממיות שמשמרות מסורות. מפגש כזה מאפשר להכיר את “הדוינה” doina מעין “בלוז” רומני וצורה מוזיקלית שארגון אונסק”ו הכריז עליה כנכס תרבות עולמי – כמו הטנגו והרמבטיקו היווני.

אגם בלאה

יש מקומות שהדרך אליהם שווה את המאמץ. כזאת היא הדרך לאגם בלאה אליה נגיע במהלך טיולי הג'יפים ברומניה, רבים סבורים שהדרך לאגם בלאה היא אחת הדרכים היפות בעולם. אל תחשבו שאנחנו מגזימים – זו באמת אחת הדרכים היפות בעולם כולו. תחילת בנייתה כגחמה מטורפת של הנשיא הרומני צ’אושסקו. המבצע ההנדסי המורכב של הקמת הדרך גבה את חיי עשרות עובדים, אבל התוצאה פשוט מסחררת. כאשר מגיעים אל האגם היפה בראש הדרך – אגם בלאה – נדמה שקשה קצת להחזיר את הנשימה לקצב הרגיל.

צויקה יש רק אחת

צויקה היא הברנדי הרומני, שזכה לפרסום בעולם כולו. המשקה המסורתי, טעים להפליא, מופק מהתססה של שזיפים ומזיקוק. בדרך כלל הוא מכיל בין 30 ל-40 אחוז אלכוהול. הצויקה שקופה ושותים אותה בכוסיות קטנות. מצב הרוח משתפר מאוד מיד לאחר מכן. ערבים ארוכים של מוסיקה, שירה, ברכות וריקודים מבוססים בדיוק על כמה כוסיות זעירות כאלה. לחיים.

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!