טיולי ג'יפים ביוון

"מתי תפתחנה זרועותינו לחבק את הכל- את האבנים, את הגשם, את הפרחים ואת בני האדם". זורבה היווני

הנוף , האוכל,  המוזיקה , הדרכים שמתפתלות והאווירה החמה, הקרובה, השונה כל כך מאזורים אחרים באירופה. בשום מקום אחר לא מגישים גבינה כזו, קפה בטעם כזה. בשום מקום אחר לא בנו כנסיות כאלה. הבוזוקי מנגן כאן בצלילים קצת שונים, הקשתות של גשרי האבן מזכירות את המזרח והדרכים קוראות לנו לצאת ולנסוע בטיול הג'יפים שלנו  – ליוון .   

אברטניה- שוויץ של הבלקן

טיול הג'יפים שלנו עובר ברכסי ההרים בצפון מערב יוון הרצופים בפסגות גבוהות, דרכים הרריות שכיף עצום לנסוע בהן, יערות עצי אורן ענקיים, כמה גשרים יפים וכנסיות הרריות מבודדות. העונג שטמון בנסיעת שטח הוא השלווה שהיא משרה. בניגוד לנהיגה עירונית, שמלווה במתח, בפקקים ובכעסים, הנהיגה בדרכי ההרים מרחיבה את הלב ואת הנשימה. השקט של הטבע חודר אלינו ועוטף אותנו כמו שמיכה נעימה. רבים קוראים לרכס אבריטניה (Evritania) "שווייץ של יוון". 

הכפרים הקטנים של האזור ההררי הם היהלום האמתי של יוון. בכל אחד מהם יש טברנה מצוינת, בה, על מפות משובצות, מגישים את המעדנים המקומיים – לפעמים אלה מאפים בלקניים שרק מעטים יודעים להכין, לפעמים אלה שיפודי בשר כבש, במקומות אחרים זה הגירוס המפורסם – השווארמה היוונית הנהדרת, שגורמת לנו ללקק את האצבעות. ויש סלטים יווניים נהדרים, טריים, עם חצילים וזיתים ושום ותבלינים בלקניים שאין בשום מקום אחר. בכל מקום ישמחו למזוג קצת אוזו שקוף וטעים או רצינה נפלאה, יין שהיוונים בכפרים ההרררים עדיין מוסיפים לו שרף של אורנים, שמעניק לו טעם מיוחד במינו. 

מפלי הגשם הנצחיים 

נסיעת שטח מרהיבה בג'יפים שלנו מובילה לסדרת מפלים שוצפים שנקראים "מפלי הגשם הנצחיים" ואל מנזר פרוסוס (Proussos) שבנוי על הסלע, אל טחנות קמח עתיקות וגשרים שצורתם קשת מושלמת והם בנויים אבן וחוצים את הנהרות כבר מאות שנים. אחר כך נגיע גם אל "המערה השחורה", לאגם פלסטירה (Plastira), שנחשב לאחד האגמים היפים ביוון וקניון ויקוס (Vicos) בחבל זגוריה, שמופיע בספר השיאים של גינס כ"קניון הצר העמוק ביותר בעולם". 

חבל זגוריה- כפרי הצפחה

חבל זגוריה בו מתנשאים הרי הפינדוס  שונה מאזוריה האחרים של יוון. יש בו כפרים קטנטנים, עם מסורות שנשמרות כבר מאות שנים ברציפות. חובבי התרבות ירוו כאן נחת משפע של שרידים מרתקים מן העבר ומן הכפרים העתיקים, שנותרו כמעט ללא שינוי מאות שנים כמונודנדרי, פפינגו וקאסטראקי. הכפר הקטן מיקרו פפינגו זכה כבר מזמן לכינוי "גן העדן הקטן של יוון" ושצועדים ברחובותיו הצרים מבינים היטב מדוע. מול הגשר העתיק של פילי אפשר רק להתפעל מן הידע ומן היכולות הטכנולוגיות המופלאות שהיו לתושבי האזור כבר לפני מאות רבות של שנים. 

הקיץ בהרים מאפשר לנו לטבול בבריכות מים טבעיות, ליהנות מהפירות העונתיים , לצאת לשיט רפטינג , להנות מהטברנות ומנגינת הבוזוקי שקורעת לנו אל הלב ומעוד קצת אוזו שמרפא הכול.  במהלך טיול הג'יפ שלנו אנחנו עוצרים לטבילה מרעננת וקוטפים מהעצים את פירות העונה.

המנזרים התלויים של מטאורה

אחת מגולות הכותרת בביקור ביוון ההררית הוא הטיפוס למנזרי מטאורה (Meteora), שניצבים בראש צוקי סלע. אחר שצועדים בדרך הנזירים אפשר לעמוד במשך שעות, להתבונן במבנים המדהימים בפה פעור ולתהות שוב ושוב איך הצליחו הנזירים לבנות את המנזרים הפנטסטיים האלה בראש הצוקים שעליהם הם ניצבים. בלי חשמל, במכניקה בסיסית וברצון בלתי נלאה. זאת תעלומה ומראה ייחודי בקנה מידה עולמי.  

ויש דברים שרק אנחנו יודעים למצוא ולהראות. אחת הדוגמאות לכך היא פסלו של המלך לאוניידס (המלך של 300 הספרטניים). רק מי שמכיר היטב את סיפור הקרב והאגדה המקומית יודע עד כמה המקום מרתק. גם אתם תדעו. 

ליעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!