טיולי ג'יפים בארמניה

בארמניה יערות ירוקים ועבותים, רכסים געשיים עצומים לצד קניונים עמוקים, אגמים ברום ובקעות חצובות באבן חול. בכל פינה בארמניה ועל כל צוק ניתן לראות כנסייה מרשימה, מבצר שולט או חאן לעוברי דרך, כפרים קטנים ועיירות שתושביהן עדיין לא עודכנו על מותו של סטאלין. כל אלו יתגלו בפניכם בטיולי ג'יפים בארמניה המרתקת.

טיול הג’יפים של MEDRAFT מעניק אפשרות נדירה לראות ולהכיר את הרי הקווקז של ארמניה, את הערים, השווקים, הנופים הפראיים והמנזרים שבדרך. זאת הזדמנות נהדרת לטעום מן המעדנים של המטבח הארמני, לצעוד אל האגמים ולעלות למבצרים. אחר כך נשיק כוסיות ונטעם את הברנדי הכי טוב בעולם. מה עוד אפשר לבקש?

הארמנים אוהבים לקרוא לארצם “אי של הרים”. יש להם סיבות טובות. הם חיים במדינה שהגובה הממוצע בה הוא 1800 מטרים והפסגה הגבוהה ביותר מתנשאת ליותר מ-4000 מטר. לא קל להגיע לכל המקומות האלה אבל טיול הג’יפים של שלנו, שדוהר בדרכי ההרים המתפתלות, חולף בין הפסגות ושועט לצד האגמים, מאפשר לנו לערוך את ההיכרות בתנאים הטובים ביותר.

מסע גילויה של ארמניה מתחיל, באופן טבעי בירוואן הבירה, אבל משם הוא ממשיך דרומה ומזרחה, אל היעדים הפחות מוכרים, אל מעברי ההרים הגבוהים והמדהימים כמעבר סיסיאן והעיר העתיקה הנושאת שם זהה על גדת נהר וורוטאן. בדרום ארמניה אפשר להכיר את המנזרים העתיקים טאטב ( אתר מורשת עולמית של אונסק"ו)ונוראוואנק שמייצגים את התרבות העשירה של האזור.

הדרכים מובילות אותנו לאוצרות הטבע של ארמניה: מפלים שופעי מים, הרכס הגעשי העצום אוחטאסר, הערוץ מדהים של נהר וורוטאן – ערוץ השטן, ערוצו העצום של נהר וורטן, יערות עבותים ואגם סוואן  שנחשב ליפה באגמי ארמניה, ובעיני רבים לאחד האגמים היפים בעולם. הר האררט, המקום בו נחה תיבתו של נוח וסמלה של ארמניה, נמצא מעבר לגבול – בשטחה של טורקיה, אבל כיוון שהוא גבוה מאוד (5148 מטר מעל פני הים) ובולט באופן נהדר מעל האזור כולו – רואים אותו היטב גם משטחה של ארמניה.

האוכל הארמני ובעיקר האירוח רחב הלב, שבמסגרתו מגישים בכל מקום שורה ארוכה של בקבוקי יין אדום, הם נכס ארמני ידוע ומענג במיוחד. אחריהם מגיע בקבוק איכותי במיוחד של ברנדי זהוב – הארמנים טוענים שזה הברנדי הכי טוב בעולם ומי אנחנו שנתווכח..

הקינוח שלנו מורכב משני חלקים. תחילה ביקור בכפר ארני והיכרות עם תהליך ייצור היין המיוחד לאזור ואחר כך שעות של הנאה בבירת ארמניה ירוואן, בה אפשר לצאת לקניות בשווקים נהדרים, או סתם ללגום קפה ולהתכונן לפרידה מן הארץ שגרמה לנו להיות מאושרים.

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!