ארמניה - אינדי ג'יפים

ארמניה – אינדי ג'יפים: 

ארמניה מתאימה לאוהבי השטח כמו כפפה. יש בה מרחבים אינסופיים של ארץ פתוחה וענקית. רמות העשב הגדולות, הרי הקווקז הגבוהים, היערות העצומים ובין כל אלה הדרכים בהן נעו הנוודים כבר לפני אלף שנים. טיול הג'יפים העצמאי של Medraft בארמניה מאפשר לנו לצאת להרפתקה אדירה שמרחיבה את הנשימה. יש בה הכול – אוכל פנטסטי, נופים פראיים, מנזרים עתיקים ומסתוריים, אגמים, מבצרים, קניון עצום ואפילו את הברנדי הכי טוב בעולם.

העבר של ארמניה אופף אותנו מכל עבר. דמויות אגדיות כמומיק האדריכל, או מרקו פולו שחצה את ארמניה בדרכו על דרך המשי מציצות אלינו מכל פינה. הריח והטעם המשכר של הירקות הטריים, הבשר הצלוי על האש, הריבות הטבעיות, תבשילי החיטה המלאה והפירות מעודדים אותנו להמשיך אל הכפר הבא, אל הדרך החדשה שבה עוד לא נסענו.

כדי להבין עד כמה גדולה ועשירה התרבות אליה הגענו נבקר במנזר אגפט – מגדולי המנזרים העתיקים בארמניה. אחר כך נגיע לגיומרי, העיר השנייה בגודלה בארמניה, שבתיה בנויים כולם בזלת שחורה.

אופיה האמתי של ארמניה מתגלה לנו כאשר נוסעים דרומה, בין היערות ומאהלי היזידים הנוודים. גם הביקור במבצר אמברד המרשים עוזר להבין את עוצמתה של המדינה הקווקזית. הבילוי בעיר הבירה ירוואן מעניק לנו קצת מן הטעמים הנפלאים של המטבח הארמני ומן התענוגות של המוזיקה המקומית, הריקודים והברנדי המשובח.

דרכי השטח מובילות אותנו לאוצרות הטבע של ארמניה: מפלים שופעי מים, הרכס הגעשי העצום אוחטאסר, הערוץ מדהים של נהר וורוטאן – ערוץ השטן ואגם סוואן (Sevan) שנחשב ליפה באגמי ארמניה, ובעיני רבים לאחד מהמקומות היפים בעולם. הטיפוס לרכס העצום של האוחטאסר, הר געש מהגבוהים בארמניה עוצר נשימה. הגלישה לעבר עיירת המרפא ג’רמוק והמעיינות החמים שלה והליכה קצרה למפל המים של ג’רמוק, וביקור ב”אתר השתייה” של המעיינות החמים, כל אלה מבהירים היטב מדוע אנחנו אוהבים את ארמניה.

הנסיעה לאורך הקניון של נהר הוורטאן היא בדיוק המקום עליו חושבים כאשר אומרים שאין כמו אהבת השטח בארמניה. כאשר מגיעים לכאן במסגרת טיול סתיו התענוג גדול כפליים – השלכת בעצים צהובה, חומה, אדומה ויפהפייה. העלים נושרים והלב ממריא. אין מקומות רבים כאלה בעולם ואין מקומות כה ריקים מאדם, פתוחים לטיולים, חסרי מגבלות.

המרחבים הגדולים, הדרכים הפתוחות, דהרת הג'יפים והנהיגה המהנה הם רק מחצית מן האהבה שלנו לארמניה. העבר וההיסטוריה העשירים של המדינה המרתקת מבצבצים וצצים, שזורים בין אתרי הטבע. הפה נותר פעור מול אמנות הסלע המדהימה ליד הר הגמל, או מול מצפה הכוכבים העתיק של זורטס קטור. אלה המקומות בהם אנו מתחילים לרחוש כבוד גדול לתרבות הקדומה של ארמניה. במעט מקומות בעולם אפשר לראות מבצרים גדולים ומרשימים כאלה, או מתחם מנזרים מופלא כמו מנזרי טאטב (Tatev) בדרום המדינה.

כאשר מגיעים למקום כטאטב וזוכים לא רק לבקר בו אלא ליהנות גם מן האירוח המשפחתי המקומי הכולל אפיית לחם, הכנת וודקה תוצרת בית והכרות עם חיי המשפחה בכפר, עם המסורת העתיקה, שלהם ועם התרבות המפוארת, זוכה המסע כולו למימד חדש – אנושי ומרגש.

בנוסף לאפשרויות הבילוי הרבות בטבע, ארמניה מציעה גם שפע של אתרים הסטוריים מתקופות שונות ומגוונות ומוזיאונים רבים, האוצרים בתוכם יצירות אמנות מקומיות. בין האתרים הידועים בארמניה נמצאים הבירה העתיקה ירבן (Yerevan), המפורסמת בשל המראה הנשקף ממנה אל עבר הר האררט, אגם סבאן, מקור המים הגדול במדינה, ואזור ארגטסוטן (Aragatsotn), בו נמצא ההר הגבוה במדינה, Aragats, שהיווה מקור השראה לרבים מאומניה של המדינה.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!