טיולי ג'יפים באלבניה

טיול ג'יפים באלבניה הוא מסע אל הלא נודע. הטיול שלנו מאפשר לערך היכרות מעמיקה ומענגת עם אחת המדינות הכי מסקרנות באירופה. הוא מוביל אותנו לכפרים קטנים בהרים, בהם עוסקים עדיין במלאכת יד, בדיוק כמו פעם, לפני מאות שנים. המסע לוקח אותנו אל מצודות עתיקות, אגמים ענקיים, מעדנים מקומיים, שמורות טבע מרשימות ורכסי הרים אדירים שדרכי שטח מתפתלות ביניהם. כל אלה כמו נבלעו בזמן ונותרו מחוץ למרוץ המטורף של המאה ה-21  בואו איתנו לגלות אותם! 

אגם סקאדאר (שקודרה) הוא האגם הגדול ביותר בדרום אירופה. סביבתו של האגם הגדול מאפשרת ליהנות משמורת טבע נפלאה, מן העיר המעניינת שקודרה, בירתה הצפונית של אלבניה ומן המצודה המדהימה רוזפה, ממנה רואים את אחד הנופים היפים במדינה כולה ויש שאומים ברחבי הבלקן. 

הפארק הלאומי עמק וולבונה – הפארק בצפון אלבניה מוקף בהרי האלפים האלבניים. הנוף עשוי קירות מצוקים קרסטיים לבנים ומרשימים ומוקף פסגות שגובהן כ-2000 מטר. חוצים את הפארק כמה נהרות ובהם מפלים מרשימים ופזורים בו לא מעט כפרים, כולם קטנים, נהדרים לביקור כיוון שהם מעניקים לנו את התחשה שזהו "הדבר האמיתי", מאומה לא השתנה כאן או התקלקל. בין הכפרים בעמק וולבונה כדאי להכיר את בורימי, רגמי, פרוגאם, דרגובי ואחרים. היערות באזור זה עבותים, הפיתוח איטי מאוד והנוף פשוט עוצר נשימה. זהו אחד מאותם מקומות למענם אנחנו יוצאים מהבית. 

מעדני המטבח האלבני – המדינה הבלקנית אינה המקום לחפש בו מעדני גורמה מתוחכמים, אבל היא מציעה לנו מטבח נפלא פי כמה – פשוט, איכותי, טרי ובריא. המטבח בה מבוסס על גבינות, צאן ובקר, לפירות ולירקות יש "טעם של פעם" וכל מי שטועם מהם נאנח ואומר – "אח, אלה היו הימים הטובים". זהו מטבח בלקני במיטבו שמתבסס בעיקר על יוגורט ולצידו מככבים בשר כבש, ירקות בחורף ופירות בקיץ. את כל אלה שוטפים בעזרת כוסות נדיבות של ראקי מקומי. 

התיבול עושה שימוש נרחב באורגנו, רוזמרין ובזיליקום. לחם חם וטרי שיצא כרגע מהתנור הוא מרכיב הכרחי בכל ארוחה. טאבה קוסי נחשב למאכל הלאומי באלבניה. המנה מכילה בשר כבש ואורז מבושלים בקדירת חימר יחד עם יוגורט וביצים. בקיץ מגישים לצידו את הטרטור, מרק קר העשוי מיוגורט, מלפפונים ושומר.

 הכפר תאת והפארק הלאומי תאת – האזור הצפון מערבי באלבניה מרוחק מספיק כדי לשמר את האותנטיות, הייחוד והאופי הכפרי שלו. כאן אפשר עדיין לראות בעלי מלאכה שעוססקים בעבודת יד בדיוק כמו פעם, בשווקים אפשר לקנות עדיין שטיחים או תלבושות מסורתיות ובמקומות רבים אפשר ליהנות ממעדני המטבח המקומי, כלומר אוכל בלקני אמיתי, טעים ומשמח. 

אגם קומן – האגם בצבע טורקיז בוהק בצפון אלבניה שוכן על הנהר דרין. הוא מוקף בהרים, יערות וקניונים עמוקים ומרשימים. אורכו 34 קילומטרים ובסביבתו אפשר לצפות בחיות בר רבות. הגישה לכמה מן הכפרים ששוכנים על גדת האגם אפשרית רק בעזרת סירות. השילוב בין כל המרכיבים האלה יוצר אתר שליו במיוחד, שקט מאוד, שכמו במקומות רבים אחרים באלבניה לא נפגע עדיין פיתוח יתר, או מתיירות ומאפשר לנו לבקר בו ולגלות אותו בדיוק ברגע הנכון. 

מצודת קרויה – המצודה הלבנה והמרשימה, כעשרים קילומטרים מצפון לטירנה, שימשה בעבר כאחד המעוזים החזקים ביותר בהגנה על עצמאות המדינה. במאה ה-15 התמודדות תושבי האזור כמה פעמים עם מצור, ניתוק והתקפות בלתי פוסקות. חוסנה של המצודה זכה אז למוניטין אגדי שנשמר עד היום. אחת הסיבות להגיע למצודה היא שוק מסורתי ועממי שמתקיים בסמוך אליה. כאן מוכרים עדיין עבודות יד יפות שקשה כבר למצוא במקומות אחרים. 

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!