הטיול המשפחתי ההרפתקני בקרפטים

שתף
WhatsAppEmailFacebook

טיול משפחתי הוא משימה מורכבת. איך גורמים לכולם להיות מרוצים? איך מוצאים את המקומות שכול בני המשפחה יחזרו מהם עם חיוך? דווקא רומניה ובייחוד רכס הקרפטים מציעים לנו את הפתרונות המקוריים ביותר. המסלול החדש בצפון המדינה מוביל אותנו לאתרים לא צפויים, לשלל הרפתקאות ולכמה זכרונות מתוקים, שיישארו עם בני המשפחה לשנים רבות.

עמק פראחובה, כמאה קילומטרים מצפון לבוקרשט, מציע לנו את שער הכניסה אל הנופים והמראות של הקרפטים. מכאן נעלה לרכס הבוצ’גי. שם בפסגות שגובהן יותר מ-2000 מטר נבין היטב את הגודל, הייחוד והעוצמה של הנוף בהרי הקרפטים. אזור זה הוא החלק הדרומי מן הרכס העצום של הקרפטים שנמתחים לאורך 1500 קילומטרים בין צ’כיה לרומניה. חלק גדול מן התענוג המקומי טמון באגמי ההרים הגבוהים. אלה מקווי מים צלולים, כחולים, ויפים להפליא. הפגישה הראשונה שלנו ם האגמים מתרחשת כבר כאן, בתחילת המסלול – וזהו אגם בולבוצ’ שבו נטבול. המים קרים והתענוג אדיר.

מפסגת הבוצ’ג, לצד הפארק הלאומי הגדול ביותר ברומניה, אפשר לצפות בצורות המולאות שפיסל הטבע בסלעים. אחד הרכסים זכה לכינוי “הזקנות”, סלע אדיר אחר נקרא ה”ספינקס” ורק כדי לראות את הנוף הייחודי הזה כדאי לנסוע לקרפטים. כדי ליהנות מן המקום נבקר גם במערה שפיתחה חבוי מאחורי מנזר הררי ובתוכה נחל זורם.

הדרך מובילה אותנו ברכיבה על אופניים מפויאנה ברשוב אל העיר העתיקה ברשוב. רכיבה משפחתית כזו היא אחת החוויות שכולם אוהבים – צעירים ומבוגרים. הדרך קלה יחסית ובעיקר במורדות. אנחנו חוצים את ההרים בלב יערות עבותים, קצת חשוכים, גבוהים ומרשימים. היערות ברומניה נחשבים בין אחרוני יערות הבראשית ביבשת. יד אדם כמעט ולא פגעה בהם. במקומות רבים הם נותרו במצבם הטבעי ביותר במשך מאות שנים.

אלא שברומניה לא רק היערות נותרו במצבם הטבעי והקדום. זו בדיוק התחושה במהלך ביקור ברבים מן הכפרים הקטנים בהרים. זו הזדמנות להשתחרר קצת מהקצב האימתני שבו אנו חיים. זו הזדמנות הסרת לראות ולחוות מיד ראשונה חיים בקצב שונה – איטי הרבה יותר, פשוט פי אלף ומהנה מאוד.

איפה יש לנו הזדמנות לטעום חיי כפר אמתיים, כאשר המארחת מכינה בעצמה את היוגורט, מבשלת עבור האורחים מעדנים כפריים על פי מתכונים שירשה מסבתה, ובן זוגה מגיש לנו רק כדי לטעום כוסית ועוד כוסית מן הליקר המופלא שרק הוא יודע להכין? העגלות כאן עדיין רתומות לסוסים והן מתגלגלות בין מטעי התפוחים שפורחים עכשיו בוורוד-סגול נהדר. אלה בדיוק החוויות, הריחות והטעמים שאנחנו מחפשים. אלה בדיוק החוויות שהופכות טיול משפחתי כזה לכייפי כל כך.

אחד משיאיו של הטיול מגיע במהלך הביקור בטירת הונדוארה (Hunedoara) שנקראת גם טירת קורבין – אחת הטירות הגדולות והמרשימות ביותר באירופה כולה. ברומניה מונים אותה ברשימת שבעת פלאי הארץ. הטירה הענקית הוקמה במאה ה-15 והתחושה היא שנכנסנו לסיפור אגדה עם אבירים ונסיכות. יש לה מגדלים, ביצורים, מרפסות תצפית וגגות אדומים. המראה חלומי וההרגשה נהדרת. צעירים ומבוגרים שמגיעים לטירה נהפכים בן רגע לרובין הוד. אלא שהפעם לא מדובר בתעלולי הדמיון בלבד – זו הזדמנות ממשית להתחרות בירי של חץ וקשת – ממש כמו אז – בימי הביניים, כאשר הוקמה טירת הונדוארה המפוארת.

כל המסלולים מתקיימים במתכונת של טיולים מודרכים וגם במתכונת של טיולים עצמאיים (אינדי).

טיול אינדי ברומניה מאפשר לכם להכיר מקומות נהדרים כהרי הקרפטים, טירת דראקולה בבראן, אגמים כחולים בהרים, הארמונות של סינאיה והדובים שמשוטטים ביערות. המסלול העצמאי יוביל אתכם את הפארקים של בראשוב, אל סולמות החבלים, אל המעדנים של המטבח הרומני ואל האתרים המרתקים בבוקרשט ובערים אחרות. הטיול משלב את יתרונות ההדרכה המקצועית עם החופש לבחור מתי, עם מי ואיפה לבלות. כך נהפכת ההרפתקה ברומניה למענגת.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!