מטאורה- פלא המנזרים התלויים

שתף
WhatsAppEmailFacebook

ברוכים הבאים למנזרים עוצרי הנשימה של מטאורה ביוון.

 אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו הוא אוסף של שישה מנזרים מפוארים הניצבים על גבי תצורות סלע נישאות, מה שיוצר חווית סיור בלתי נשכחת.

המילה מטאורה באה מהמילה היוונית "מטאורוס", שפירושה "תלוי באוויר", שמתארת בצורה מושלמת את התחושה של עמידה מול המבנים מעוררי ההשתאות הללו. המנזרים נבנו במהלך המאות ה-14 וה-15 על ידי נזירים שביקשו מקלט מפני פולשים טורקים. כיום, עדיין חיים בהם נזירים ונזירות שממשיכים לשמר את ההיסטוריה והתרבות העשירה שלהם

ההגעה למטאורה היא הרפתקה בפני עצמה, שכן המנזרים ממוקמים בלב ליבה של יוון, כ-350 קילומטרים מאתונה. טיפוס תלול במעלה הגבעות הסלעיות יוביל אתכם אל המנזרים.

המנזרים נבנו על גבי עמודי אבן חול טבעית, חלקם מגיעים לגובה של עד 400 מטר. המבנים הנישאים הללו נוצרו במשך מיליוני שנים על ידי שחיקת מים ורוחות, ויצרו תפאורה ייחודית ומרהיבה.

ישנם שישה מנזרים בסך הכל, הם אלו ששרדו מתוך 24 מנזרים שהיו באזור במקור. המנזרים נבנו בסגנון המאפיין את מנזרי הר אתוס. הם הוקמו ישירות על הסלע ללא יסודות  והגישה אליהם הייתה באמצעות  סולמות  ארוכים במיוחד או באמצעות סלים ורשתות שחוברו לחבלים. 

המנזרים עדיין פעילים, והמבקרים חייבים להתלבש כראוי כדי להיכנס. גברים נדרשים ללבוש מכנסיים ארוכים, ונשים חייבות ללבוש חצאיות ארוכות ולכסות את ראשן. 

 

מגאלו מטאורו – הגדול במנזרי מטאורה

 

הגדול והעתיק מבין המנזרים, שראשיתו במאה ה-14. האגדה מספרת שראש המנזר שהגיע למקום עם תלמידיו מהר אתוס נישא לראש הצוק בידי נשר. 

שוכן בו מוזיאון המציג את ההיסטוריה של המנזרים ואת חיי הנזירים שחיו שם. 

מנזר ורלאם 

הינו המנזר השני בגודלו. המנזר נבנה באמצע המאה ה-15 ונקרא על שמו של נזיר שהתבודד במקום. חדר האוכל של המנזר משמש כיום כמוזיאון  ושמורים בו אוצרות דת ויצירות אומנות בעלי חשיבות.

מנזר השילוש הקדוש

על ראש מצוק מבודד שרק גרם מדרגות תלול מוביל אליו כשלמרגלותיו העיירה קלמבקה עומד בגאון מנזר השילוש הקדוש. אם המנזר נראה לכם מוכר, לא בכדי.. המנזר כיכב בסרטו של ג'ימס בונד "לעינייך בלבד" בכיכובו של ג'ימס מור. 

 

היופי הטבעי של מטאורה אינו מוגבל רק למנזרים עצמם. האזור שמסביב מספק נופים מרהיבים, כולל הרי פינדוס, נהר פיניוס ומישור תסליה. האזור כולו משופע בחורשות של עצי דולב, ברוש ואשור אירופאי  מעל גבהים של 700 מטר. 

 

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!