חבל זגוריה – "הארץ שמעבר להרים"

שתף
WhatsAppEmailFacebook

ברוכים הבאים לחבל זגוריה, הידוע בטבע מרהיב ביופיו, כפרים ציוריים, קולינריה משובחת  ומורשת תרבותית עשירה. אזור זה, הממוקם בלב הרי הפינדוס בצפון מערב יוון, הוא פנינה נסתרת המגלמת בחובה את כל הטוב שיש ליוון להציע. 

כפרים ציוריים עם גגות הצפחה

פירוש שמו של חבל זגוריה  הוא "הארץ שמעבר להרים".

רק 6,000 תושבים חיים בו ב-45 כפרים מבודדים הנטועים בנוף וטבע עותקי נשימה, השומרים עד היום על צביונם העתיק ונחשבים ליפים ביותר ביוון ויש האומרים באירופה כולה.  הבתים בכפרים אלו בנויים מאבנים לא מסותתות, וגגות הרעפים מצפחה נראים מרחוק ונחשבים לאחד מסמלי האזור. 

אחד הסמלים של כפרים אלו הם גגות הצפחה הנראים מרחוק כשבסיור בין הסמטאות העתיקות של הכפרים מבצבץ הנוף המרהיב.  טבע הפראי של האזור הכולל הרים גבוהים המושלגים בחורף ונהרות שוצפים, יערות גדולים של עצי מחט שונים ושפע של בעלי חיים כמו זאבים, דובים וחיות אחרות הנמצאות בסכנת הכחדה.

תושבי אזור זה גאים במורשת שלהם ומשתוקקים לחלוק אותה עם המבקרים. בין אם אתם מתארחים בבית הארחה מסורתי או סועדים בטברנה מקומית, יתקבלו בזרועות פתוחות ויתייחסו אליכם כמו משפחה

קניון ויקוס- העמוק בעולם

הדרך אל זגוריה עוברת בקניון הצר העמוק בעולם (ומחזיק בשיא גינס!) קניון ויקוס (Vikos Canyon). גובה קירותיו מגיע ל-900 מטר של מצוקי אבן בהירים.

גשרי אבן רומנטיים

 לאורך הנסיעה בזאגוריה פוגשים גשרי אבן עתיקים מהתקופה העותמנית, החוצים את הנחלים, גשרים אלו מהווים את אחד מסימני ההיכר של חבל ארץ זה, והפסקה לצילום / שכשוך במי הטורקיז של הנחלים למרגלות גשרי האבן היא חוויה שלא במהרה תשכחו. 

מטעמי המטבח בזאגוריה

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות את המטבח של זגוריה היא לסעוד באחת מהטברנות המסורתיות הרבות באזור. מסעדות משפחתיות בהן נזכה לקבלת פנים חמה והזדמנות להתענג על טעמים יווניים אותנטיים בסביבה נעימה ואינטימית. טברנות רבות מציעות גם מוזיקה חיה , מה שמאפשר חווית אוכל בלתי נשכחת. המטבח המקומי מתבסס על תבשילי בשר ( בעיקר כבש) ירקות טריים שרבים מהמקומיים מגדלים בגינה הביתית, גבינות ויין המיוצר במקום- הצ'יפורו. הצ'יפורו ( סוג של גראפה) הוא המשקה היווני הלאומי לצידו של האוזו. הוא משקה עממי יותר שתושבי זאגוריה מייצרים בעצמם בחצרות ביתם. הצ'יפורו מיוצר משאריות הענבים ומכיל  בין 38 ל-45 אחוזי אלכוהול אז לאט לאט איתו..

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!