האנשים המעניינים בעולם

שתף
WhatsAppEmailFacebook

ביקור בטנזניה מאפשר לנו לפגוש כמה מן האנשים הכי מעניינים בעולם. בני השבטים שחיים סביב הסרנגטי הם בעלי תרבות עשירה ומרתקת. המדריכים של MEDRAFT יודעים בדיוק איפה, מתי ואיך הכי כדאי לפגוש אותם. התוצאה היא חוויה שתיקחו אתכם לתמיד. תנו לנו יד ונצא יחד לביקור המושלם באפריקה, יהיה מרתק.

אין לנו הרבה הזדמנויות בחיים, שבהן אנו יכולים לערוך היכרות ממשית עם אורח חיים שונה לחלוטין מזה שמוכר לנו. הטיול של Medraft בטנזניה מתוכנן כך שמפגשים כאלה ייערכו במקום הנכון, עם האנשים הנכונים ובתנאים המתאימים ביותר. אלה לא תמיד מפגשים פשוטים ודווקא בשל כך, כדי להעניק להם את האותנטיות הראויה וכדי להפיק מהם את המקסימום חשובים התכנון המדויק והידע המוקדם. המדריכים המקומיים של MEDRAFT יודעים בדיוק איך ומתי לתאם את המפגשים האלה כדי להפיק מהם את המקסימום.

המסאים הם הקבוצה האתנית המפורסמת ביותר באפריקה. הם חצי נוודים שחיים כיום בעיקר בדרום קניה ובצפון טנזניה. ההערכה המקובלת היא שכיום מונה שבט המסאי כ-900 אלף אנשים. רובם חיים עדיין בכפרים, בבקתות עשויות בוץ, עץ וגללי בקר. על פי המסורת מוצאם של בני המסאי מעמק הנילוס בצפון אפריקה ומשם נדדו דרומה במהלך המאה ה-15 יחד עם עדריהם, להם הם מייחסים חשיבות עליונה. המסאים נחשבים עד היום ללוחמים עזים ואמיצים במיוחד. גם כיום הם נוקטים בגישה עצמאית ובעלת חשיבה ייחודית. בעיקר הם מקפידים לשמר את המסורת והמורשת העתיקים שלהם וברוב המקרים אינם נכנעים לפיתויים של המערב המודרני. במקומות רבים אפשר עדיין לראות את בני המסאי שחיים על פי המסורת הקדומה.

אחת האמונות המרכזיות שלהם היא שהאלוהים ברא את הבקר למענם ושכל הבקר בעולם שייך באופן כלשהו להם. לאור אמונה זו הם נודדים במשך שנים רבות בעקבות הבקר, בחיפוש אחר כרי מרעה ירוקים. הפרות גם מספקות את כל צרכיהם – חלב, בשר ועור.

אחת החוויות המרגשות ביותר במפגש עם בני המסאי היא הצפייה בריקוד הקפיצות של הלוחמים. בני השבט הצעירים קופצים לגובה רב כדי להפגין כוח ויכולת. הלבוש הבולט של המסאים – בגווני אדום עז – הוא חלק בלתי נפרד מן המסורת. המפגשים שלנו עם בני המסאי ייערכו באזור הפחות מתויר של השבט, המשתרע ממורדות הר הקילימנג’רו ועד קניה. נבקר באזור טינגה טינגה, בו אפשר עדיין לראות כפרים מסאים טיפוסיים, ונגיע מערבה, לאזור המרכז הרוחני של השבטים בהר האלוהים – הר געש מושלם ומקום קדוש לבני המסאי, הנמצא ליד אגם נטרון.

במהלך הביקור נפגוש גם את בני הסונג’ו – שבטי ציידים הלבושים בצהוב ואת בני ההדזבה הבושמנים, מאחרוני השבטים האותנטיים, המשמרים את המסורת המקורית שלהם. ההערכה היא שכיום נותרו רק כאלף מבני שבט זה. הם חיים בעיקר בסוכות שהם מקימים מזרדים ומעשב בקיץ. בתקופה הגשומה הם מסתתרים במערות. כל קבוצה בשבט מונה 20-30 איש. הנשים מלקטות והגברים צדים בעלי חיים, במקרים רבים עדיין בעזרת חיצים. בני השבט מדברים בשפת קויסן, שמשלבת קליקים של עיצורים וציקצוקי לשון.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!