פורטוגל היא הלהיט של 2018

שתף
WhatsAppEmailFacebook

פורטוגל נחשבת עכשיו ללהיט של אירופה. מבלי שנרגיש נהפכה המדינה בקצה המערבי של היבשת ליעד מושך, מסקרן ומגוון. דווקא בזכות העובדה שאינה במרכז המהומה האירופית זוכה עכשיו פורטוגל לעדנה. יש בה הכול – טבע פתוח עם הרים, מים, שמורות גדולות ונופים ויש בה תרבות עשירה עם מוזיקת פאדו נהדרת, אוכל מצוין, יין פורט וערים מרתקות. כל אלה ארוזים באריזה קומפקטית, במדינה קטנה יחסית, שאפשר ליהנות ממנה גם בכמה ימים מרוכזים. אם יודעים איך.

המסלול של MEDRAFT בפורטוגל לוקח אותנו מדרום המדינה צפונה. תחילתו בקאבו דה רוקה – צוק אדיר שמזדקר לתוך הים, עם מגדלור מרשים ומבט נהדר אל האוקיינוס האטלנטי. אחר כך, מעט צפונה משם, מחכה לנו העיר העתיקה קוימברה – בירת הפאדו – המוזיקה הפורטוגלית צובטת הלבבות ששרים בהמון רגש. ערב אחד מעורר דמעות והתרגשות לצידם של נגני הפאדו עוזר לנו להבין את המסורת המרתקת שלהם.

רכבי השטח שלנו לוקחים אותנו צפונה לעיר הנמל הגדולה פורטו, מקום הולדתו של יין הפורט המצוין , שהעניק לה שם עולמי. רחובותיה הצרים של פורטו, הגשרים היפים שבנה המהנדס אייפל, מעל נהר הדואורו והיקבים על גדת הנהר הופכים את פורטו למקום מיוחד במינו.

צפונה מפורטו ניסע לשמורת הטבע ג’רש – השמורה הגדולה ביותר בפורטוגל. אין כבר מקומות רבים באירופה בהם אפשר ליהנות כך מטיול ביערות ערמונים ואלונים עתיקים וענקיים. נבקר ביער אלברגריה ובמפל אראדו, נלון במלון משפחתי לצד היער וכאן, בין הכפרים, נכיר את פורטוגל האמתית.

גדול הנהרות בצפון פורטוגל, שחוצה אותה לרוחבה מן הגבול הספרדי ועד לים, הוא הנהר דואורו (Douro). הייחוד של עמק הדואורו טמון בטרסות המרשימות שמתרוממות על שתי גדותיו. סלעי הצפחה המקומיים סיפקו כאן חומרי גלם שחורים ויפים במיוחד לבנייתן של הטרסות החקלאיות. בעלי החוות והכפריים בעמק הדואורו מגדלים מטעי זיתים וכרמי ענבים ליין הפורט המפורסם. המשמעות פשוטה – מלבד הנוף הנהדר ביקור בעמק הדואורו הוא חוויה קולינרית נהדרת שמשלבת בין אוכל מצוין ליין מקומי משובח.

הסוד של יין הפורט גלוי כבר זמן רב – סוחרים אנגלים שייבאו יין מפורטוגל נהגו להוסיף לו ברנדי כדי לשמר אותו טוב יותר בדרך הארוכה לאנגליה. התוצאה נהדרת.

בעבר חיו יהודים רבים בצפון מזרח פורטוגל. גם היום מכונה עדיין העיר בלמונטה “בירת היהודים”. במקום פועל מוזאון יהודי מעניין והתושבים מספרים למבקרים את פרטי המורשת היהודית של חלק מן הקהילה שחיה כאנוסים והסתירו את אמונתם הדתית.

בלמונטה הוא השער המערבי לפארק הלאומי סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela). רבים קוראים לאזור הזה “שווייץ של פורטוגל” אבל הם חוטאים לאמת, כי המרחבים הגדולים פראיים ומפתים יותר ממה שאפשר לראות בשווייץ או באזורים אחרים, מיושבים יותר של אירופה. הייחוד הגדול של הנוף בפארק הלאומי סרה דה אשטרלה הם צוקי הגרניט הגדולים והשחורים, שהמראה המעט מאיים שלהם מעניק לאזור כולו קסם גדול. בין הצוקים יש כאן יערות, עמקים אלפיניים, נהרות ואגמים כחולים.

נסיים בביקור בליסבון, בירת פורטוגל. העיר הנהדרת על גדת נהר הטז’ו משמרת היטב את העבר של פורטוגל כארצם של מגלי הארצות. בסיומו של טיול כזה עם Medraft גם אתם מרגישים קצת כמגלי ארצות.

 בעבר חיו יהודים רבים בצפון מזרח פורטוגל. גם היום מכונה עדיין העיר בלמונטה “בירת היהודים”. במקום פועל מוזאון יהודי מעניין והתושבים מספרים למבקרים את פרטי המורשת היהודית של חלק מן הקהילה שחיה כאנוסים והסתירו את אמונתם הדתית.

כדי לסיים את המסע בפורטוגל בטעם טוב במיוחד נצא גם לשייט קאנו בנהר מונדגו במהלכו נצפה בעופות כנשרים ובזים ובבעלי חיים החיים באיזור. ואחרי  כל אלה נסיים בביקור בליסבון, בירת פורטוגל. העיר הנהדרת על גדת נהר הטז’ו משמרת היטב את העבר של פורטוגל כארצם של מגלי הארצות. בסיומו של טיול כזה עם MEDRAFT גם אתם מרגישים קצת כמגלי ארצות.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!