מסלול חדש בדרך שלך

שתף
WhatsAppEmailFacebook

טיול עצמאי באלפים הדינרים – ההרים היפים של מונטנגרו – משאיר אותנו בפה פעור. קיץ 2016 מביא לנו מסלול חדש שמומחי MEDRAFT תכננו, עיצבו ומגישים לכם. יש בו הכול ומהטוב ביותר – הנופים היפים של מונטנגרו, הקניונים העמוקים, רפטינג בנהר הטארה הנהדר, וגם אפשרות לנופש הכי רגוע בעולם על חוף הים האדריאטי וכוסית אחת טעימה של סליבוביץ עשוי משזיפים. הייחוד של הטיול – כל היתרונות של קבוצה מודרכת – אבל אתם עצמאיים בשטח, עם מכשיר GPS ובו טעונות מפות היעד, מסלולי הטיול ומדריך וירטואלי. הסידורים עלינו – ההנאה עליכם.

מונטנגרו במרחק נסיעה קצר מדוברובניק בדרום קרואטיה היא פנינה אמיתית. עכשיו היא קרובה ומרתקת יותר מתמיד. עם טיסה ישירה לדוברובניק, עם ג’יפים חדשים, מסלול חדש שתוכנן השנה, עם לינה במלונות הרים איכותיים ועם רפטינג נהדר ושיט באגם סקאדר העצום. אנחנו מספקים את הלוגיסטיקה והתמיכה, ערכת GPS עם מפות מסלולים ומדריך וירטואלי, מפגש מקדים עם מדריך ישראלי, אפשרות להתייעצות טלפונית במהלך הטיול, תלושי כניסה לביקור באתרים וארגון מדוקדק של מקומות הלינה והמסלול מראש.

בקיץ 2016 Medraft מציגה מסלול עצמאי חדש במונטנגרו, שכולל עלייה מרהיבה מחוף הים האדיראטי וממפרץ קוטור, שמזכיר פיורד נורבגי לתצפיות מרשימות של רצועת החוף של מונטנגרו. כבר ביום הראשון אנו חוצים על גשר צר את אגם פויה, נושמים עמוק ויודעים שהגענו למקום הנכון. המשך הדרך מוביל אותנו לקניון העמוק של נהר הקומרניצה ולהבנה שמעולם לא ביקרנו במקום כה דחוס באטרקציות טבע מרשימות כמו מונטנגרו, ששטחה רק חצי משטח ישראל.

שמורת הטבע הענקית דורמיטור היא אחד המוקדים המרתקים של הטיול. כדי להכיר אותה טובה יותר נצא להקפה רגלית של האגם השחור, שעצי אשוח גדולים מעטרים אותו בטבעת גבוהה. משם כבר קצרה הדרך לתצפית מרשימה על קניון הנהר טארה. הרפטינג אליו נצא באגם טארה הוא אחת החוויות הנפלאות שאפשר לחלום עליהן. הצוקים הגבוהים סוגרים על הקניון. הנהר מתפתל בין הצוקים וזורם במהירות. הסירות גולשות במורד הזרם והאדרנלין נוסק. לסיום נגיע לאגם פלאב שפסגות הרים ומטעי שזיפים מתוקים מקיפים אותו מכל עבר. החשיבות של השזיפים תתברר לנו רק בערב – כאשר נטעם מן הסליבוביץ’ הנהדר שתושבי הכפרים המקומיים מכינים על פי מתכון שסבא הוריש להם.

המשכו של המסלול החדש מוביל אותנו לכיוון הגבול האלבני במזרח מונטנגרו. שם, ליד הכפר גוסינייה פועלות בכוח המים טחנות הקמח העתיקות, שמשמרות מסורת בת מאות שנים. אין כבר באירופה מקומות בתוליים ויפים כאלה. עם עמק קרחוני, מעיינות רבים, מפל שנעלם ואמות מים עתיקות וחדשות שמוליכות את מי הנחלים למטעים ולשדות. זה הרגע ליהנות באמת מכוחם של הג’יפים שלנו ולעלות בדרכי השטח לרכס הקומבי – השני בגובהו במונטנגרו. קפה קטן על הפסגה יבהיר לנו למה אנחנו מאוהבים בטיולים בדיוק מהסוג הזה, כאשר הזמן בידיים שלנו, אנחנו עצמאיים לחלוטין, הכל מתוכנן והרשות נתונה לנו לעצור וליהנות מתי ואיפה שמתחשק לנו.

מה עוד יש לנו – שמורת אגם ביוגרדסקה, שאחד היערות הבתוליים האחרונים באירופה מקיף אותה, טיפוס לשמורת ביאלשיצ’ה הנהדרת, שאי אפשר להתחרות בתצפיות שרואים ממנה, פינוקים במלון הספא בקולשין ועוד כוסית אחת קטנה של סליבוביץ’ מתקתק.

חלקו האחרון של הטיול מרתק לא פחות – עם ביקור בפודגוריצה בירת מונטנגרו, שיט באגם סקאדר הגדול בבלקן ושקיעה רומנטית במיוחד בעיר בודווה על חוף הים האדריאטי.

אחד היתרונות הגדולים בטיול זה טמון באפשרות לשלב בין היכרות עם ההרים של מונטנגרו לרביצה מענגת, ושלווה במיוחד על החופים הנהדרים של הים האדריאטי. אין דרך טובה יותר לסיים טיול כזה מאשר בילוי על החופים שמופלאים שבין קוטור לבודבה. פעם זה היה עונג שמור רק לעשירי אירופה. היום גם אנחנו יכולים ומוזמנים למסיבת החוף הגדולה.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!