טיולי ג'יפים בקירגיזסטן

קירגיזסטן שוכנת בליבה של דרך המשי, בינות להרים השמימיים, הטיאן שאן, בהם רועים "הסוסים השמימיים מיזעיי הדם" כפי שתיאר גנרל סיני במאה ה-2 לפנה"ס. הקירגיזיים, הם רועים נוודים ממוצא טורקי-מונגולי, רבים מהם לבושים בתלבושות מסורתיות וכובעי לבד לבנים, חיים בקיץ ביורטות, האהלים המסורתיים, ומתכנסים בחורף אל בתי הבוץ שלהם ביישובי הקבע. אנו מזמינים אתכם לחוות את מרכז אסיה ההררית במיטבה בטיול הג'יפים הייחודי של MEDRAFT בקירגיזסטן העובר בנופים מרהיבים של הרי טייאן שאן ואלה-טו, פסגות המזדקרות לרום של מעל 6,000 מ', קניונים מרשימים בשלל צבעי הסלעים, מעיינות חמים, אוהלי נוודים (יורטות), עדרי סוסים אינסופיים, שווקים אוטנטיים, נופים ייחודים של שלווה והוד קדומים. הטיול מתאים למטיילים שבאמת מחפשים את המפגש האמיתי עם חוויית השטח, האוהבים תרבות ייחודית ושונה, הרפתקאות ונופי פרא ומשלים היטב את החוויה המרכז אסייתית לאלה אשר כבר טיילו בארצות דרך המשי.

שטחה של קירגיזיסטן הענקית גדול פי עשר מישראל.  הטיול בקירגיזסטן מוביל אותנו במעגל גדול. תחילה אנו פונים מערבה אל הרי אלא-טו. הפסגות הגבוהות מתנשאות ליותר מ-4000 מטר. הן מכוסות לחלוטין בשלג. מכאן מובילה הדרך מערבה, לאוש, לעמק פרגנה הוא עמק הסוסים המופלאים ולגבול עם אוזבקיסטן. נמשיך בעמק נהר סוסאמיר, ניסע לאורכו של הנהר השוצף קוק מרין ודרומה כדי לטייל בפינות המרשימות של הקניון בו הוא מתחתר.

הכפרים קטנים ותושביהם מכניסי אורחים. הם מגישים ביד רחבה אוכל ושתייה מצוינים וטעימים. בכפר קיזיל אוי באחד מבתי התושבים המקומיים בהם נלון, נוכל להכיר את התרבות המקומית, את המנהגים והמסורת שמייחדים את האזור. בדיוק לשם כך הרי הגענו לכאן. בדיוק מאותה סיבה נלון באחד הלילות ביורטה, לחופו הדרומי של אגם סונגקול. כך חיים הנוודים המסורתיים, באוהלים בהם הרוח מנגנת על יריעות הבד.

כדי להעשיר עוד יותר את החוויה נצא לרפטינג על נהר הצ’וי, נרכוב על סוסים, בקניון סמיונובקה, נצפה במופע ”יולאק טרטיש” המאפיין את הנוודים בהרים וכמה אתרים עם ציורי סלע מרהיבים ליד העיירה צ’ולפון אטא. אין עדות טובה מזאת לחיי הנוודות והפולחן המקומיים.

בקיזיל קרגון רואים את הנופים ההרריים היפים ביותר עם תצורות סלע אדומות ומרהיבות. אחר כך נצא אל האגם היפה סונגקול אחד מנתיבי דרך המשי מוליך מכאן הישר לסין. התחנה הבאה – נארין היא עבור רבים ליבה של דרך המשי וממנה קצרה הדרך לאגם איסיק-קול העצום. 

קירגיזסטן היא היעד המושלם לאוהבי השטח, הג׳יפים והמרחבים הפתוחים. כאן הג’יפים מאפשרים לנו, פשוטו כמשמעו, להכיר את הארץ. הם מאפשרים ליהנות עד תום מנהיגת השטח, מן הנוף שמתגלה מעבר לפסגה. רבים יגידו שרק בשביל כל אלה שווה להרחיק ולנסוע, אבל אנחנו יודעים שיש עוד סיבות רבות לבחור בקירגיזסטן.

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!