טיולי ג'יפים במונטנגרו

מעט מקומות מציעים הרפתקה מרגשת ומרוכזת כמו מונטנגרו. עם עשרים פסגות מעל 2000 מטר, עם דרכי הרים מתפתלות בין אגמים כחולים במרומי הרכס, עם רפטינג ואומגה מעל קניון הטרה, פארק חבלים, רכיבה על אופניים ושייט באגם סקאדר – חובבי האקשן יחייכו כאן בלי הפסקה.

 אלא שמונטנגרו מציעה לנו הרבה יותר מכך – תצפיות נוף יפות , מקומות ציוריים להפסקות קפה ופיקניקים על שפת אגמי הטורקיז, ביקור בקוטונים- בתי העץ של דיירי ההרים, הכנסת אורחים מסורתית וכל מה שחובבי הטיולים אוהבים. 

טיול ג'יפים במונטנגרו הוא טיול סוחף חושים. שמורת הטבע הגדולה דורמיטור היא אוצר ירוק וכחול, עם יערות, נהרות וקניונים. קניון טארה הקניון השני הכי עמוק בעולם, אחרי הגרנד קניון האמריקאי – חוצה את השמורה במרכזה ומספק לנו נופים שמותירים אותנו נפעמים.  העיירה ההררית ז’בליאק  משמשת כבסיס יציאה לכל הטיולים הנפלאים שנערוך בדורמיטור. האטרקציה העיקרית באזור הם 18 האגמים הקטנים, כולם שרידי קרחונים, שנקראים כאן “עיני ההרים”. האגם הגדול ביותר הוא האגם השחור. השביל בלב היער מקיף את האגם השחור ומציע תצפיות יפות על הפסגות הסמוכות, המים הכהים והיערות שסוגרים על האגם. 

הכיף הגדול ביותר מגיע בדיוק כאן: רפטינג רגוע על מימיו הכחולים של נהר טארה, בתחתית הקניון העמוק. קירות הסלע זקופים מעלינו, המים הכחולים תחתנו והנהר סוחף אותנו בעדינות ובנעימים במורד הזרם. אין הרבה רגעים מאושרים יותר.

אבל זה כמובן לא הכל – היער הנהדר של שמורת ביוגרדסקה גורה  אינו יער רגיל. הוא עבות, אפלולי, ירוק ונפלא. זה אחד משלושת היערות הבתוליים האחרונים באירופה. כמאה מיני עצים, חלקם בגובה חמישים מטר ובני 500 שנה מתנשאים ביער. טיול רגלי שחוצה את היער מעניק לנו מושג איך ומדוע צמחו כאן סיפורי אגדות רבים כל כך.

אגם  סקאדאר.-  האגם הגדול ביותר בבלקן, ששוכן על גבול אלבניה. שטחי מים עצומים נפרסים בו ומחכים רק לנו. במהלך הטיול נצא לשיט באגם הציורי, בין נימפיאות וחבצלות מים ואינספור עופות מים. הטבע במלוא תפארתו. 

ולסיכום- טיול ג'יפים במונטנגרו הוא כל מה שצריך בשביל להתנתק משגרת היום-יום ולצלול אל עולם אחר, עולם שכאילו נשאל מספרי אגדות: טבע נדיר, אורח חיים כפרי, משקים אוטרקיים וגיוון צבעוני בין קו החוף להרים. האלפים הדינרים מתרוממים בדרמטיות מהמפרצים, מכינים את המטייל למעבר החד שבין קו החוף והאווירה האירופאית-יוקרתית אל הטבע שמתגלה בהרים על החיים הכפריים שבו. נהנה מימים גדושים במראות שמרחיבים את הלב ביופיים. 

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!