טיולי ג'יפים באתיופיה

אתיופיה היא אחת ההפתעות הכי גדולות שאפשר לחוות. אין עוד מקום דומה לה. איפה עוד חיים בני שבטים קדומים ומשמרים את אורח החיים המסורתי? איפה אפשר לבלות בשווקים מסורתיים, שבדיוק כמו פעם מוכרים בהם הכול – מבדים צבעוניים ועד תפוחי אדמה, מכלי נחושת יפהפיים ועד מטאטאי קש? טיול ג'יפים באתיופיה מוביל אותנו לכמה מן המפגשים המופלאים ביותר שאפשר לחוות על פני כדור הארץ. אנשים, אנשים, אנשים. אין סיפור מרתק יותר, אין טיול מעניין יותר מזה שמבוסס על מפגשים אנושיים.  הג’יפים מאפשרים לנו להגיע גם אל המקומות הרחוקים והנידחים ביותר. הם מאפשרים לנו לעלות לתצפיות היפות ביותר ולהספיק לראות את השקיעה במקום הכי מוצלח, שרק אלה שכבר ביקרו כאן יודעים להצביע עליו. 

הטיול בדרום אתיופיה מאפשר טעימה מערב רב של שבטים ססגוניים המתגוררים לאורך עמק השבר והאגמים המשובצים בו ולאורך עמק נהר האוֹמוֹ. מוצא נהר האומו ברמה האתיופית ולאורך 760 ק”מ הוא זורם בעוצמה עד השפך שלו באגם טורקנה שבקניה. אזור זה, העמקים ושוליהם, הוא אחד האזורים הנידחים באתיופיה ובשטחו חיים שבטים רבים שהבולטים בהם הם שבטי הדוֹרְזֶה, הקוֹנְסוֹ, האַרַבּוֹרֶה, ההַאמֶר, הדַאסַאנֶץ’, הקַארוֹ, הבַּאנֶה, האַרִי, המוּרְסִי ועוד. בני השבטים מהלכים על גדות הנהר כמעט עירומים, מקושטים בכל חלקי גופם ובשערם המעוצב באופנים שונים ומשונים, מפיקים מעדרי הפרות הקטנים כמעט כל מה שנחוץ להם ומתחילים לגדל מעט גידולים חקלאיים. הם ממשיכים לנהל את חייהם כמימים ימימה אך תהליכי הפיתוח מתקרבים אליהם ובקרוב חברות אלה יתחילו להשתנות.

 אם חשבתם עד לרגע זה שתוכנית הביקור באתיופיה מרתקת – אתם כמובן צודקים אבל זאת רק חצי מן התמונה. החצי השני כולל כמה מאתרי הטבע היפים ביותר ביבשת. סדרה של אגמים מופלאים יוצרת לאורכו של מסלול הטיול חוויות נוף וטבע שגורמות לנו ללקק את האצבעות.

תחילה נבקר באגם זיוויי, שהיה פעם לוע של הר געש וכיום הוא אגם ענק בליבה של אתיופיה. זאת הזדמנות ראשונה לראות את הפלמינגו הוורוד, השקנאים הענקיים שיוצאים למסעות דיג וההיפופוטמים העצומים, שמאומה לא יפר את שלוותם.

רשימת האגמים הכחולים ארוכה ומבטיחה. היא כוללת אתרים נהדרים כאגם אביאטה ,אגם אוואסה, ואגם לונגאנו בכל אחד מהם יש בעלי חיים ייחודיים, עופות אקזוטיים, כפרי דייגים שמאפשרים לנו לערוך היכרות קרובה עם אורח החיים המקומי והזדמנות נפלאה להכיר את בתי הבוץ, הבקתות, התושבים מכניסי האורחים והאוכל האתיופי שגורם לנו ללקק את השפתיים.

טיול ג'יפים באתיופיה עם מדרפט הוא דרך נהדרת להכיר את הארץ המיוחדת הזו.

יעדים נוספים של טיולי ג'יפים בחו"ל.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!