טבע פורטוגלי עוצר נשימה

שתף
WhatsAppEmailFacebook

עבורנו, חובבי הטבע, פורטוגל מציעה מרחבים עצומים ועכשיו יש לנו את האפשרות ליהנות מהם. טיול הג’יפים של MEDRAFT מציע דרכים חדשות להכיר את פורטוגל. בואו איתנו למסע ג’יפים מרתק ומענג שמשלב בין ההרים הגבוהים, שמורות הטבע הנפלאות, הערים המיוחדות כל כך של פורטוגל, הכפרים הקטנים, בתי החווה והמנזרים הרומנטיים. בואו לערוך היכרות עם רכס ההרים סדרה דה אשטרלה ועם עמק הדואורו החלומי.

 

פורטוגל היא המדינה הדרום מערבית ביותר באירופה. 21 נהרות חוצים אותה ונשפכים לאוקיינוס האטלנטי. שטח המדינה גדול פי חמישה משטחה של ישראל ואוכלוסייתה מונה 10 מיליון. מרחבי הטבע הפורטוגלי מאפשרים לנו לדהור בין הרים פראיים ובעמקים מעובדים, שכרמים ארוכי שורות ומטעי זיתים גדולים ממלאים אותם. כאן ב-MEDRAFT בחרנו עבורכם כמה מן הפנינים היפות ביותר של פורטוגל, בהן אפשר ליהנות מכל העולמות – טבע פראי לצד פינוקים ונוחות, מעדנים שעולים על השולחן עם יין מקומי מעולה לצד פסגות הרים, צוקים גבוהים ודרכים שאפשר להגיע אליהן רק ברכבי שטח.

 רכס הכוכב – סרה דה אשטרלה

הייחוד הגדול של הנוף בפארק הלאומי סרה דה אשטרלה הם צוקי הגרניט הגדולים והשחורים, שהמראה המעט מאיים שלהם מעניק לאזור כולו קסם גדול. בין הצוקים יש כאן יערות, עמקים אלפיניים, נהרות ואגמים כחולים.

סרה דה אשטרלה (Serra da Estrela) הוא חבל ארץ גדול עם נוף הררי נהדר וצוקים מרשימים במרכז פורטוגל. הגובה כמעט אלפיים מטר, האוויר צח ועצי השמורה נותרו באזורים יותר נמוכים. כאן נפרשת שמורת הטבע הגדולה ביותר בפורטוגל, ששטחה כאלף קמ”ר, העמקים ירוקים ופורחים, הנוף דרמטי ומרשים. המרחבים גורמים לנו לנשום עמוק, להרגיש את הטבע וליהנות מחבל ארץ שאין רבים כמותו. יש עדיין בסרה דה אשטרלה אזורים בהם הציביליזציה נותרה בחוץ וזאת שמחה גדולה ואמיתית.

בסרה דה אשטרלה נמתחת פרשת המים בין אגן הנהר דואורו מצפון והטז’ו (Tejo) מדרום. מדרונותיו מיוערים ובחלקם מעובדים, ופסגותיו טרשיות, משוננות וחשופות לחלוטין. זה אזור ” פרוע”, מבודד למדי, והוא אזור מחיה בעיקר לרועי צאן עונתיים. דרכי הרכס צרות ומפותלות מאוד וחוצות נופים דרמטיים. אלה בדיוק הנופים שאנחנו ב-MEDRAFT אוהבים. כאן אפשר להרגיש את החופש, את המרחב, את החיים.

הכפר בלמונטה הוא השער המערבי לפארק הלאומי סרה דה אשטרלה. רבים קוראים לאזור הזה “שווייץ של פורטוגל” אבל הם חוטאים לאמת, כי המרחבים הגדולים פראיים ומפתים יותר ממה שאפשר לראות בשווייץ או באזורים אחרים, מיושבים יותר של אירופה.

 עמק הדואורו

גדול הנהרות בצפון פורטוגל, שחוצה אותה לרוחבה מן הגבול הספרדי ועד לים, הוא הנהר דואורו (Douro). הנהר מתעקל בסדרת נפתולים יפים בנוף הררי במזרח, דרך שפלות בחלקו התיכון ועד לרצועת החוף החולית והצרה במערב. כפרים קטנים ובתים בודדים משובצים בשטחי הכרמים הגדולים, שבהם מופק יין הפורט הנודע. נופו הירוק תמיד של העמק מקנה לכל צפון פורטוגל את הגוון הרומנטי המיוחד לו.

אורכו של נהר הדואורו 900 קילומטרים. מקורותיו בספרד אבל הוא חוצה את פורטוגל ונשפך לאוקיינוס האטלנטי בעיר פורטו. לאורך 110 קילומטרים נמתח הנהר כגבול בין ספרד ופורטוגל והאזור הקניוני והיפהפה הזה הוכרז כשמורת טבע בינלאומית (International Douro National Park).

הייחוד הגדול של עמק הדואורו טמון בטראסות המרשימות שמתרוממות על שתי גדותיו. סלעי הצפחה המקומיים סיפקו כאן חומרי גלם שחורים ויפים במיוחד לבנייתן של הטרסות החקלאיות. הצורך בשטחים שאפשר לעבד המריצו אל החקלאיים המקומיים להשקיע אלפי שעות עבודה והתוצאה נהדרת.

בעלי החוות והכפריים בעמק הדואורו מגדלים היום, כמו שעשו לפני מאות שנים, בעיקר שני גידולים – מטעי זיתים וכרמי ענבים ליין הפורט המפורסם. המשמעות פשוטה – מלבד הנוף הנהדר ביקור בעמק הדואורו הוא חוויה קולינרית נהדרת שמשלבת בין אוכל מצוין ליין מקומי משובח.

מאות כפרים קטנטנים פזורים משני צידי עמק הדואורו. ביניהם אפשר לבקר בחוות (Quinta), ביקבים, בכרמים ובמטעי זיתים ובתי בד שמשמרים עדיין את הטעם של פעם. כמה מן הכפרים צופים מגובה מאות מטרים על הנהר והעמק וקשה לדמיין מראה נאה מזה.

זה גם הרגע לטעום סוף סוף מיין הפורט. תחילה משהו לגבי המותג והשם – רק ענבים שגדלו בעמק הדואורו משמשים לייצור יין פורט. ענבים שהגיעו ממחוזות אחרים אינם יכולים להתהדר בשם המצוין הזה. הסוד של יין הפורט גלוי כבר זמן רב – סוחרים אנגלים שייבאו יין מפורטוגל נהגו להוסיף לו ברנדי כדי לשמר אותו טוב יותר בדרך הארוכה לאנגליה. התוצאה נהדרת – יין הפורט טעים במיוחד, מתקתק ובעיקר נושא אחוז גבוה יחסית של אלכוהול. הגאווה המקומית של אנשי עמק הדואורו ניכרת היטב בכל ביקור, בכל יקב ובכל כפר קטן. היקבים הגדולים ביותר נמצאים אמנם בפורטו אבל בעמק הדואורו אפשר לחוש עדיין היטב את האהבה ליין, את הגאווה המקצועית שטמונה בייצורו ואת ההנאה מכוסית גדולה של יין אדום משובח שלוגמים רגע לפני השקיעה. הנסת האורחים של אנשי העמק אמנם נודעת ברחבי פורטוגל, אבל הדרך לליבם ולבתים של תושבי הכפרים דורשת היכרות וידע. בדיוק מן הסוג שיש לנו ב-MEDARFT.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!