האביב בארמניה והלב שמח

שתף
WhatsAppEmailFacebook

חולמים לגלות מקום חדש? ארץ שאתם והחברים עדיין לא מכירים? בואו איתנו לטיול אביב מיוחד במינו בארמניה. זה הרגע לחלום על ג’יפים שדוהרים אל פסגה גבוהה, מול נוף רחב. מנגד משתרעים אפרי עשב אינסופיים, האוויר צלול, האגמים כחולים, הפריחה ורודה-סגולה ומדהימה. במעט מקומות הטבע נותר כה בתולי, האתרים העתיקים מרשימים, הכנסת האורחים בבתים המקומיים פשוטה, חמה ולבבית וכוללת, רק בטיול של MEDRAFT – חוויה ייחודית – סדנת בישול עם עשבי תבלין בכפר ארמני בו מרגישים שהגענו למקום האמיתי.

אין כמו הלבאש. הלחם הארמני דקיק, חם וטעים. הריח שלו נפלא וכאשר נושמים אותו עמוק לריאות אנחנו יודעים – הגענו למקום מצוין. ארמניה מספקת לנו המון חוויות כאלה – פשוטות לכאורה, יקרות ערך למעשה. הדברים הפשוטים האלה הם הרי הכי חשובים בחיים.

הטיול שלנו בארמניה מכיל הפתעות שמשמחות לבבות שונים. מי יכול שלא לאהוב את הטיפוס בקניון הנהדר שמוביל למבצר אמברד המרשים? הנסיעה לאורך נחל מלא במים, בייחוד עכשיו באביב, כאשר הכול פורח וירוק, היא חוויה מרגשת. מיד אחר כך מגיעה הפתעה נוספת – מאהלי היזידיים- נוודים המאמינים בדת מיוחדת. כמה כיף להכיר צורות חיים חדשות, לפגוש אנשים חמים, שרוצים להציג בפנינו את אורח חייהם ולארח. היכרות דומה מזמנת לנו העיר גיומרי – השנייה בגודלה בארמניה.

ההרפתקאות שלנו נמשכות במרץ: טיפוס בשטח ל”מפל הציפורים”, דהרת ג’יפים באזורי המרעה של הרועים, תצפיות מרהיבות מעל לקו היער, ופריחת אביב צבעונית ונהדרת. מכאן קצרה הדרך לדיליג’אן וזה הרגע לנשום עמוק, עד לעומק הריאות. העיר שוכנת בלב יער אלונים והתפרסמה בעיקר בזכות האוויר המצוין שבה. רבים מגיעים לכאן לבתי ההבראה המקומיים, כדי לנשום טוב. עדרי צאן גולשים מכל גבעה, ומאהלים של אזרים נודדים בכל פינה.

הג’יפים עולים גבוה ומלמעלה נפרש לפנינו אגם סוואן כמו שטיח כחול. במעבר ההרים בגובה 2400 מטר אנחנו עוצרים. מכינים תה, נושמים עמוק ובולעים בעיניים את המרחב האדיר שלפנינו. בכפר קטן, לא רחוק מן האגם, מחכה לנו חוויה ייחודית. יחד עם תושבי הכפר נצא ללקט עשבי תבלין מקומיים. בן רגע אנחנו זוכים להפוך מתיירים למבקרים מעמיקים, שזוכים לחדור ולהבין את התרבות המקומית, את המנהגים, את תורות הבישול הייחודיות. יחד עם חברינו החדשים נשוב אל הכפר ונבשל ארוחת מלכים שמבוססת על מה שליקטנו בשטח. גם כאן, אלה הדברים הפשוטים שעושים טיול לגדול ולמיוחד במינו.

עכשיו אנחנו כבר מרגישים בני המקום. טיפוס בשטח על רמת בזלת מוביל אותנו לאגמי אל, אגמים קטנים ברום של כמעט 3000 מטר מעל פני הים. סביבנו פזורות פסגות געש אדירות בגבול מחוז סיוניק ומולנו אפשר לראות את אגם ספנדריאן הנהדר ואת העמק של נהר וורוטאן (Vorotan) הגדול. הדרך מובילה אותנו את מעברי ההרים הגבוהים כמעבר סיסיאן (Sisian) ואל העיר סיסיאן העתיקה על גדת נהר וורוטאן.

כאן ממתין לנו אחד האתרים החשובים והמסקרנים ביותר בארמניה – מתחם המנזרים העתיקים טאטב (Tatev). המנזר הוא נכס תרבות עולמי של אונסק”ו. אפשר להגיע אליו גם ב-11 דקות של ריחוף ברכבל הכי ארוך בעולם – 5.7 קילומטר. גם כאן נוכל להכיר מקרוב את החיים והתרבות המקומיים. נאפה לחם בבית אחד הכפריים ונעזור אפילו בזיקוק הוודקה המקומית. אחר כך הרי חייבים לטעום לגימה קטנה ואולי עוד אחת.

דרכי השטח הארמניות מפתות אותנו, חובבי הג’יפים לעוד טיפוס אתגרי בדרך שטח למבצר סמבטברד- השוכן בנקודה מושלמת לשליטה על דרך עתיקה ואחר כך לטיפוס נוסף אל פסגתו של חרוט געש מושלם ואל מפלי המים המפורסמים של העיירה ג’רמוק.

האוכל הארמני ובעיקר האירוח רחב הלב, שבמסגרתו מגישים בכל מקום שורה ארוכה של בקבוקי יין אדום, הם נכס ארמני ידוע ומענג במיוחד. אחריהם מגיע בקבוק איכותי במיוחד של ברנדי זהוב – הארמנים טוענים שזה הברנדי הכי טוב בעולם ומי אנחנו שנתווכח. המפעל “אררט ברנדי” נוסד כבר במאה ה-19 שכמעט כולו מיועד ליצוא. 120 מדליות זהב הוענקו למשקה המצוין.

הקינוח שלנו מורכב משני חלקים. תחילה ביקור בכפר ארני והיכרות עם תהליך ייצור היין המיוחד לאזור ואחר כך שעות של הנאה בבירת ארמניה ירוואן, בה אפשר לצאת לקניות בשווקים נהדרים, או סתם ללגום קפה ולהתכונן לפרידה מן הארץ שגרמה לנו להיות מאושרים.

הירשמו בחינם למגזין MEDRAFT

    ...לפני שאתם הולכים

    הירשמו למגזין מדרפט

    מגזין על כל יעד, כתבות וטיפים, אצלכם במייל

      אינדי. חבילות טיול למטייל העצמאי.
      להיות עצמאי בשטח אבל אף פעם לא לבד.

      הבנתי! תחזיר אותי חזרה לעמוד
      Design: Ayala Eylath Develped by: EOI - Web Like This!